• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Podstawa programowa z biologii w Szkole Podstawowej

Strony

  • Strona główna
  • I. Organizacja i chemizm życia.
  • II. Różnorodność życia.
  • II.5 Różnorodność i jedność roślin.
  • II.7 Różnorodność i jedność świata zwierząt.
  • Księga gości

II. Różnorodność życia.

1. Klasyfikacja organizmów.

     1) Uczeń uzasadnia potrzebę klasyfikowania organizmów i przedstawia zasady systemu klasyfikacji biologicznej;

     2) Uczeń przedstawia charakterystyczne cechy organizmów pozwalające przyporządkować je do odpowiedniego królestwa;

     3) Uczeń rozpoznaje organizmy z najbliższego otoczenia, posługując się prostym kluczem do ich oznaczania.

2. Wirusy – bezkomórkowe formy materii.

 

https://drive.google.com/file/d/1JYSLNnOvqZ40zPs2K2zmr6DUAo0czxQL/view?usp=sharing

 

     1) Uczeń uzasadnia, dlaczego wirusy nie są organizmami;

 

https://drive.google.com/file/d/1k4t7VrPiKh4DN_QvDnp3rgRY52nxfP8t/view?usp=sharing

 

     2) Uczeń przedstawia drogi rozprzestrzeniania się i zasady profilaktyki chorób wywoływanych przez wirusy (grypa, ospa, różyczka, świnka, odra, AIDS).

 

https://drive.google.com/file/d/17ayE0hRVm83JYAHfLrCIeNnXGQWwBcYw/view?usp=sharing

 

3. Bakterie – organizmy jednokomórkowe.

     1) Uczeń podaje miejsca występowania bakterii;

     2) Uczeń wymienia podstawowe formy morfologiczne bakterii;

     3) Uczeń przedstawia czynności życiowe bakterii;

     4) Uczeń przedstawia drogi rozprzestrzeniania się i zasady profilaktyki chorób wywoływanych przez bakterie (gruźlica, borelioza, tężec, salmonelloza);

     5) Uczeń wyjaśnia znaczenie bakterii w przyrodzie i dla człowieka.

4. Protisty – organizmy o różnorodnej budowie komórkowej.

     1) Uczeń wykazuje różnorodność budowy protistów (jednokomórkowe, wielokomórkowe) na wybranych przykładach;

     2) Uczeń przedstawia wybrane czynności życiowe protistów (oddychanie, odżywianie, rozmnażanie);

     3) Uczeń zakłada hodowlę protistów oraz dokonuje obserwacji mikroskopowej protistów;

     4) Uczeń przedstawia drogi zakażenia i zasady profilaktyki chorób wywoływanych przez protisty (toksoplazmoza, malaria).

5. Różnorodność i jedność roślin.

 

rozdział II.5 podstawy programowej

 

6. Grzyby – organizmy cudzożywne.

     1) Uczeń przedstawia środowiska życia grzybów (w tym grzybów porostowych);

     2) Uczeń wymienia cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do grzybów;

     3) Uczeń wykazuje różnorodność budowy grzybów (jednokomórkowe, wielokomórkowe);

     4) Uczeń przedstawia wybrane czynności życiowe grzybów (odżywianie, oddychanie);

     5) Uczeń przedstawia znaczenie grzybów w przyrodzie i dla człowieka.

7. Różnorodność i jedność świata zwierząt.

 

rozdział II.7 podstawy programowej

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Justynalawrenczuk | Blogi