• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Podstawa programowa z biologii w Szkole Podstawowej

Strony

  • Strona główna
  • I. Organizacja i chemizm życia.
  • II. Różnorodność życia.
  • II.5 Różnorodność i jedność roślin.
  • II.7 Różnorodność i jedność świata zwierząt.
  • Księga gości

I. Organizacja i chemizm życia.

1) Uczeń przedstawia hierarchiczną organizację budowy organizmów;

 

https://drive.google.com/file/d/1_j9ktdjWzAsJhhXkK8hoKtoUBOAECg0R/view?usp=sharing

 

2) Uczeń wymienia najważniejsze pierwiastki budujące ciała organizmów;

 

https://drive.google.com/file/d/1zxyZ7fm9vzI3GVriVj2_N8McxyiENrSP/view?usp=sharing

 

3) Uczeń wymienia podstawowe grupy związków chemicznych występujących w organizmach (białka, cukry, tłuszcze, kwasy nukleinowe, woda, sole mineralne) i podaje ich funkcje;

 

https://drive.google.com/file/d/1OjDHvjPokKlDaaCyAZ-4lK866X1Tdeaq/view?usp=sharing

 

4) Uczeń dokonuje obserwacji mikroskopowych komórki (podstawowej jednostki życia), rozpoznaje (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub na podstawie opisu) podstawowe elementy budowy komórki (błona komórkowa, cytoplazma, jądro komórkowe, chloroplast, mitochondrium, wakuola, ściana komórkowa) i przedstawia ich funkcje;

 

https://drive.google.com/file/d/1KZ9IHTOzi6X67CEdBwUk2gLhOfoIPlrn/view?usp=sharing

 

5) Uczeń porównuje budowę komórki bakterii, roślin i zwierząt, wskazując cechy umożliwiające ich rozróżnienie;

 

https://drive.google.com/file/d/1nihOA_O2IkAzU-qG8_VO-7_xduA5V-3V/view?usp=sharing

 

6) Uczeń przedstawia istotę fotosyntezy jako jednego ze sposobów odżywiania się organizmów (substraty, produkty i warunki przebiegu procesu) oraz planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy;

 

https://drive.google.com/file/d/15PZlDdvqg6rOMVKa7tZPgkdNVgSoMamy/view?usp=sharing

 

7) Uczeń przedstawia oddychanie tlenowe i fermentację jako sposoby wytwarzania energii potrzebnej do życia (substraty, produkty i warunki przebiegu procesów) oraz planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące, że podczas fermentacji drożdże wydzielają dwutlenek węgla;

 

https://drive.google.com/file/d/1p-TdnUTxRWXrId2ZX7XvlS8Y22l3aS09/view?usp=sharing

 

8) Uczeń przedstawia czynności życiowe organizmów.

 

https://drive.google.com/file/d/1VGxUGndweHbsnFTB1I-JVWKJo53dsZqa/view?usp=sharing

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Justynalawrenczuk | Blogi