1) Uczeń przedstawia hierarchiczną organizację budowy organizmów;
https://drive.google.com/file/d/1_j9ktdjWzAsJhhXkK8hoKtoUBOAECg0R/view?usp=sharing
2) Uczeń wymienia najważniejsze pierwiastki budujące ciała organizmów;
https://drive.google.com/file/d/1zxyZ7fm9vzI3GVriVj2_N8McxyiENrSP/view?usp=sharing
3) Uczeń wymienia podstawowe grupy związków chemicznych występujących w organizmach (białka, cukry, tłuszcze, kwasy nukleinowe, woda, sole mineralne) i podaje ich funkcje;
https://drive.google.com/file/d/1OjDHvjPokKlDaaCyAZ-4lK866X1Tdeaq/view?usp=sharing
4) Uczeń dokonuje obserwacji mikroskopowych komórki (podstawowej jednostki życia), rozpoznaje (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub na podstawie opisu) podstawowe elementy budowy komórki (błona komórkowa, cytoplazma, jądro komórkowe, chloroplast, mitochondrium, wakuola, ściana komórkowa) i przedstawia ich funkcje;
https://drive.google.com/file/d/1KZ9IHTOzi6X67CEdBwUk2gLhOfoIPlrn/view?usp=sharing
5) Uczeń porównuje budowę komórki bakterii, roślin i zwierząt, wskazując cechy umożliwiające ich rozróżnienie;
https://drive.google.com/file/d/1nihOA_O2IkAzU-qG8_VO-7_xduA5V-3V/view?usp=sharing
6) Uczeń przedstawia istotę fotosyntezy jako jednego ze sposobów odżywiania się organizmów (substraty, produkty i warunki przebiegu procesu) oraz planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy;
https://drive.google.com/file/d/15PZlDdvqg6rOMVKa7tZPgkdNVgSoMamy/view?usp=sharing
7) Uczeń przedstawia oddychanie tlenowe i fermentację jako sposoby wytwarzania energii potrzebnej do życia (substraty, produkty i warunki przebiegu procesów) oraz planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące, że podczas fermentacji drożdże wydzielają dwutlenek węgla;
https://drive.google.com/file/d/1p-TdnUTxRWXrId2ZX7XvlS8Y22l3aS09/view?usp=sharing
8) Uczeń przedstawia czynności życiowe organizmów.
https://drive.google.com/file/d/1VGxUGndweHbsnFTB1I-JVWKJo53dsZqa/view?usp=sharing
Dodaj komentarz